Képtelen vagy elaludni? Akkor ez a módszer segíthet neked!

Szerző: tauportal Kategória:

Képtelen vagy elaludni? Akkor ez a módszer segíthet neked!
Te is nehezen alszol el? Nos, sokszor gondot okozott nekem is az, hogy időben elaludjak. Hiába na, akit sok minden foglalkoztat, annak az agya is pörög :)

Az alváshiány komoly problémákhoz, egészségügyi gondokhoz vezethet. Létezik viszont egy technika, amit vadászpilótáknak fejlesztettek ki. Kb. egy-két hét, mire az elme teljesen ráhangolódik és onnantól percek alatt elalszol.

A gyors elalvás módszere

A tíz lépésből álló technika segítségével hamar képessé válsz elaludni.

1. lazítsd el az arcizmaidat
2. lazítsd el a szemed környékét
3. lazítsd el a vállad, karod
4. lazítsd el a hasad, hátad
5. lazítsd el a lábad, karod
6. lazítsd el az ujjaidat.

Az ellazításhoz először érdemes megfeszíteni az adott izomcsoportot, majd úgy ellazítani, közben köss hozzá egy tudati parancsot, amit a testednek adsz: “lazíts!”

7. gondolj egy statikus, passzív képre. Hullámzó tenger, virágos rét, fényes erdő, hófedte hegyek, ami számodra a legszimpatikusabb. Minél kevesebb mozgás legyen, vagy ha van, akkor az ritmikus, hullámzó legyen. Ne engedd, hogy az elméd problémákra térjen át, tudatosan hozd vissza a passzív helyzetet.

8. az is segíthet, hogy látod, érzed magad azon a helyen, amint békésen ülsz vagy fekszel.

9. bármikor kalandozna el a gondolatod, mindig hozd vissza a képet, ugyanazzal a tudati paranccsal: lazíts.

10. mindeközben legyen egyenletes, mély, hasi légzésed. Ezt külön gyakorolhatod napközben is, amúgy is egészséges. 3-6-3 légzés (később lehet 4-8-4, 5-9-5, stb): 3 másodperc belégzés hasra, 6 másodperc benttartás, 3 másodperc kilégzés, 6 másodperc kinttartás.

Ami segít még a mély és nyugodt alvásban

Segíthet még az is, ha napközben is elegendőt iszol (legalább 2 liter víz/könnyű tea), és elalvás előtt is megiszol két deci vizet.

További segítség a jó minőségű vörösbor elalvás előtt, egy pohárka. Fontos, hogy vörösbor legyen, és a minőség is.

Ugyancsak segít a megfelelő magnéziumszint, mert sokszor a magnéziumhiány áll az állandó zaklatottság mögött. Mindenképpen B6 komplex legyen, mert a B6 vitamin segíti a magnéziumot felszívódni.

Testi kifáradás. Ha napközben alaposan lefárasztod a tested, az alvás is könnyebbé válik, mert az agy automatikusan a regenerációs folyamatokat indítja be.

Amit kerülj elalvás előtt

Több olyan dolog is akad, amit mindenképpen kerülj elalvás előtt, bármekkora is legyen a csábítás:

  1. koffein. Mindegy, milyen formában juttatod a szervezetedbe (tea, kávé, energiaital, stb.), hosszabb távon is képtelenné tesz az elalvásra. Ha te mégis jól alszól tőle, akkor ez a cikk eleve nem neked szól.
  2. képernyő nézése. Az ágyban való mobilozás vagy tabletezés csábítónak tűnhet, ám mind a tevékenység, mind a kisugárzott fény nehezebbé teszi az alvást. Az e-könyv-olvasókra ez nem vonatkozik, mivel azoknak nem hátulról világítják meg a kijelzőjét!
  3. szénhidrát. Az agy szénhidráttal üzemel. Találd ki, mi fog történni, ha némi csokit eszel alvás előtt…
  4. nehezebb ételek. A nehezebb ételek ugyancsak károsan hatnak az alvásra, mert megterhelik az emésztőrendszert.
  5. önvád. Komolyan, jobb lesz attól bárkinek, ha az elkövetett hibák miatt emészted magadat? Vádaskodás helyett inkább azon töprengj, hogy miképpen hozhatod helyre, amit tettél. Az agy ekkor a stressznövelő üzemmódból átkapcsol megoldó üzemmódba és ez ráadásul még segíti is az alvást, mert olyankor az elme egy része a megoldandó feladatokon dolgozik.

0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?